tankar som skrevs ned och glömdes bort

men nu ska de skrivas in här, istället för att vara nedplitade på ett urrivet ark från en kalender.
här kommer det.


Dåså, nu är trippen snart till ända. Mycket, många olika känslor har genomströmmat mig under den här veckan.
Just nu spelas " kommer ifrån" med snook i mina öron, och hur passande är inte det. Staden jag besökt håller mina rötter i sin famn. Har aldrig varit där förut. Men jag kommer nog tillbaka nångång, i framtiden. När denna resa är nedbäddad.
Har haft en bra vecka om jag ser till att jag lärt mig mer om mig själv och vart jag faktiskt kommer ifrån. Pusselbitar har fallit på plats. Många. Dock saknas fortfarande alldeles för många för att jag helt ska veta vem jag faktiskt är. För att pussla ihop mig själv krävs nog fler resor, till fler länder. Men jag har ju hela livet på mig, right?
Samtidigt som jag har fått veta och berättat för mig, har fler frågor och undringar kommit fram. Jag är tveksam om jag någonsin kommer att få alla svar. Det kan göra mig ledsen, men samtidigt förstår jag. Någonting hände där, någonting som kanske är bäst om det får vara oberättat. Vad vet jag. Men återigen säger jag till mig själv att resan varit bra, att den alltigenom har varit positiv. Trots det avskyvärda, trots det som gud  uppenbarligen glömt eller bara tagit sin hand ifrån. Lite sorgsen, lite vemodig, mer glad, mer förstående och mer Sann. Det får vara det som sammanfattar det hela.
// Sann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0