bitterfittan random

jag försöker att ta allt som de kommer, att inte grubbla ned mig över allt som händer och sker. och framförallt det som redan skett. men det är lika hopplöst som att sätta en alkoholist som ska sluta dricka på en stol i gångarna på systembolaget.

blää..är så trött bara. vill kunna njuta fullt ut av mitt liv. kan någon det? eller krävs det en mentalitet som en fullgod hippie på 70-talet med alldeles för mycket gräs..

jag både trivs och saknar...svårt det där.

hur som haver har jag fotat idag, och suget efter en riktig systemkamera växte sig ännu större. ge mig pengar nån!

alltså, man säger ju att pengar inte spelar någon roll, sålänge man får vara frisk och lycklig. men, visst frisk är jag och till viss mån lycklig, men vardagen skulle vara så jävla mycket lättare med mer pengar. att inte kunna göra vad polare gör sliter. vad man än säger så gör det faktiskt det.
att inte kunna göra precis vad man vill suger, inom rimliga gränser då naturligtvis.

som idag, då jag var en hårsmån från att dra till syrran ett par dagar, men när jag tänkt lite till och insett att om jag tankar upp bilen så kan jga inte äta resten av månaden, så struntade jag i det. och som en så liten sak som att käka lunch på stan med polarna, när man inte kan gör a det för att klara sig måndaen ut, då är det något som är fel.

tro fan att svenskarna är minst utbildade i norden, ingen jävle har råd att plugga. inte med de få kronorna man får i lån. eller rättare sag, jag skulle kunna klara mig galant på 7400 i månaden. om inte hyresbolagen var tvugna att ta mer än 50 % av lånet i hyra. dags för ett hyrestak snart?

nej nu ska bitterfittan slöa framför tv:n



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0