---

att sverige skulle vara ett välfärdsland är en illusion som de med pengar och ingen ångest försöker att upprätthålla. samma sak är det med klyschan " man blir inte lycklig av pengar".

vem kom på det egentligen? jag kan sätta mitt liv på att denne någon inte behövde ha ångest redan efter tre dagar.
för hur lycklig och tillfreds med tillvaron kan man som människa vara om man ständigt oroar sig för hur man ska överleva, månad efter månad.
en annan sak som staten nu oroar sig över är att sverige ligger efter utbildningsmässigt om man jämför med våra nordiska grannar. oj oj vad det måste ha kommit som en chock för de styrande. det är faktiskt inte så svår matematik, om det inte finns pengar så finns därför heller ingenting att leva på medans man ska plugga.

men det finns ju det underbara studielånet. det som sverige är så bra på. sverige tar verkligen hand om sina studenter.
skitsnack enligt mig. om studielånet är slut efter tre dagar. och ångesten är så stor för att kunna äta resten av månaden så är inte systemet så bra. särskilt inte om man inte har någon familjemedlem som villigt skjuter in pengar när det fattas.

det här funkar inte längre....

Kommentarer
Postat av: Karin

Som den soc.tant jag är vill jag säga att det är hårda bud i Mellerud för studenter, tycker du ska skynda på med den där utbildningen och sedan börja betala skatt =) Hihi... Skämt åsido, det suger!!!!

2008-09-29 @ 20:51:27
URL: http://karinrosa.blogg.se/
Postat av: seb

tack för rådet karin! superbra verkligen:)

2008-09-30 @ 16:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0