fan...eller?

livet har ju en förmåga att vara ironiskt..

som den hora man är letar man alltid efter extrajobb som ger mer pengar. men idag var jag tvungen att tacka nej till ett välbetalt nattjobb på grund av tidsbrist..

jag har jobbet på skidanläggningen hela vintern där jag får jobba i princip hur mycket som helst, plus att jag ganska nyligen blev anställd på adecco..och idag fick ja ännu ett jobberbjudande, jobbet var egentligen ett skitjobb, men att jobba nattetid ger ju pengar.

kruxet var att jag var tvungen att jobba minst två nätter i veckan, även runt jul och nyår då jag kommer att vara heltid på fjället...plus att jag i vår läser mer än 100% på uni..

jag tackade nej då jag inser någonstans att jag förmodligen inte kommer att fixa plugget efter arbete hela helgerna plus två nätter i veckan...men likafullt svider det då jag inser hur mycket pengar jag går miste om.
För nånstans är ju mina studier viktigast, eller hur fan ska ja tänka egentligen?


något som gör att det svider extramycket är att jag för närvarande går minus varje månad...


jävla skitliv

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej, nu ska du fåt ett tips från fröken så jävla optimist. kan det inte kännas bra att tacka nej till ett trist jobb då du får jobba i skidbacken, verkar ju lite mer spännande. Har jag rätt? Fan, 3.5 år på högskolan måste ju betyda att jag som socionom borde kunna vara stödjande för dig, hehe....

2008-11-10 @ 18:05:51
URL: http://karinrosa.blogg.se/
Postat av: seb

karin: klart du har rätt, du är så klok min vän:)

2008-11-14 @ 23:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0