estockholmo

idag har jag gått runt som i ett vakuum...det blev lite bättre ett tag mitt på dagen då jag körde liften i barnbacken. jag tycker om barn och deras oskuldsfullhet. jag lärde en liten kille hur han skulle åka i liften med sin alldeles nya bräda. det är så roligt att se hur snabbt de lär sig..och dessutom blir de så glada är de själva inser att de faktiskt kan själva. en del åkte förbi mig med stora leenden och sa: jag kan faktiskt själv!
´
efter det blev dagen lite bättre...

för att sen göra dagen så bra som de brukar vara ringde en polare till mig och hör och häpna, erbjöd mig jobb!

de är inte var dag jag får jobberbjudanden...min kompis och hans bror har precis startat en byggfirma och behövde hjälp i veckan. så på måndag morgon vid halv fem snåret åker jag till sthlm och jobbar lite. ska bli skitkul, jag är ju ingen utbildad snickare, men lite kan jag...och dessutom behöver jag all erfarenhe jag kan få, för att inte tala om pengarna.

egentligen borde jag vara på uni och plugga, göra klart projekten...men jag behöver pengar mer. ska fixa klart mitt hus innan söndagen...och sen tar jag och min konstruktionspolare och gör klart det andra projektet när jag kommer hem till veckan.

hektiskt som fan kommer det att bli..när den 14 januari kommer har jag innan dess pluggat i fyra dagar i sträck och jobbat femton...huu...det betyder att jag förmodligen kommer att sova sova sova den 15 januari...

hoppas jag fixar allt det här nu...jobbet fixar jag, det vet jag...men jag hoppas verkligen jag hinner klart med projekten också..men som det känns nu är det okej. kom ganska långt förut.

nu, sova...


Kommentarer
Postat av: Karin

Kul och grattis =) Sova kan man göra i graven, hihi! det kommer säkert ordna sig med det mesta och sen får sagan ett lyckligt slut, det tror jag ivf!

2008-01-04 @ 05:40:11
URL: http://karinrosa.blogg.se
Postat av: ny

det gick finfint! trött som busen...men lite rikare än vanligt!

2008-01-15 @ 16:37:02
URL: http://ny1984.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0