"man ska inte vara arg, man ska vara glad"

det kommer från en klok människa. och det är det klokast jag hört på länge. Hatten av för Dig, Hjalmar, hatten av för dig.

är hemma i casa mami igen, skönt att komma hem till min kloka mor och få prata ur mig om mitt uppochnedvända liv. skönt att få släppa ur lite om hur min dag varit, har pratat med ganska många om hur dagen framlidit, men det är bara mamma som riktigt ser, förstår hur det tar på mig.

så nu sitter jag i soffan, med min laptop i knä´t, med new york undercover på fyran och fisken i en skål därborta kluckandes. innan mamma av någon outgrundlig anledning skaffade sig en fisk som sällskap hade jag ingen aning om att de låter så förbenat. men nu vet jag, den plaskar som fan helt enkelt, som om den vill ha uppmärksamhet likt en fyraårig unge. i början var det irriterande, men nu, nu är det faktiskt ganska rofyllt.

ska kolla runt lite till och sen kanske hoppa ner i min säng, om jag inte somnar på soffan då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0