en kulen natt natt natt

ännu en natt där jag ligger i mörkret. vet faktiskt inte riktigt varför jag är vaken nu klockan alldeles för mycket över tre. kanske bara för att jag verkligen njuter av tystnaden runt omkring mig. natten är verkligen min tid. många nätter har jag legat såhär, mestadels grubblandes. men inte inatt. inatt njuter jag bara av mörkret.
just nu njuter jag nog lite av livet tror jag, mår ganska bra. de senaste tidens turbulens har nu lagt sig och jag har funnit en ro som jag saknat länge.

det är skönt, jag ligger i mörkret och ler. ler för att livet faktiskt är rätt bra ändå. trots kriget i georgien, diktaturen i kina som får reklam genom os, trots att en nära vän valde bort det. trots allt det och lite till så är livet inte allt igenom eländigt.
som nu, klockan way över tre en natt till tisdag där jag ligger i mörkret och har det ganska bra.

många tankar vindlar förbi, men ingen tanke tar ordentligt fäste och gnager.

ärligt talat så spelar det ingen roll att klockan så sakteliga närmar sig morgon. det är bara skönt att umgås med sig själv. fler skulle prova på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0