belgien blue röv!

över lag så brukar jag bli så irriterad över vi svenskars hysteri över att grillen ska fram såfort solen behagar att göra oss sällskap.
man kan inte ha så högt ställda mål, om det bästa som finns om våren och sommaren är att grilla, helst med färdigköpt potatissallad och med en stor jävla flintastek. det är nåt med den mentaliteten som gör mig förbannad. folk är så jävla nöjda, vart fan finns visionerna, och framförallt idéerna om något annat att grilla en en flintastek från nån stackars belgien blue som slaktats efter 100 mil på ett lastbilsflak fullt med avföring.

jag började inlägget med överlag, för jag är ju som alla andra hycklare full med dubbelmoral, det är ju okej om jag gör det..inte sant?

kanske inte riktigt, men hur som helst, min bästa barndomsvän fyllde år i veckan så vi bestämde att vi skulle dricka ett par födelsedagsöl och grilla lite, dock inget belgien blue arsle, utan älgkött..mm. sen tror jag att vi skippar rydbergs pottuttissallad och ersätter den med min systers recept, utan majonäs och gräddfil. sen får de bli nån sallad på det...och framför allt, jävligt gott sällskap. plus ett par öl, och nej ett par är i min värld mer än två.

ser fram emot kvällen..ha de gött!

this service announcement was brought to you by a hipocrite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0