hoppa upp på kullen så ska jag berätta en saga!

kvällen i götet blev lyckad...att vi missade releasefesten gör inte så mycket...vi drack tequila och gjorde stan osäker ändå...länge sen jag skrattat så mycket.  hoppa upp på kullen så ska jag berätta en saga..haha...en kompis nya slogan! detta säger han samtidigt som han spänner sina nästan obefintliga biceps...fruktansvärt roligt när man upplever det...

i cad-kursen ska vi nu börja med ett projekt, vilket går ut på att vi skall rita ett hus med allt vad det innebär. samt söka bygglov för det samma. jag bestämde mig när jag först hörde om projektet att jag skulle rita pappas hus. så som det såg ut när han fortfarande var i livet. sagt och gjort, eller inte riktigt än , men min mor skickade igår fotografier på huset till mig...att se huset utifrån var inga problem, men korten på interiören, på mig som liten och pappa satte sig. drömde om pappa inatt...även om det var en bra dröm så har jag vart ledsen idag, jag saknar honom så fruktansvärt.

men jag ska verkligen försöka göra huset precis så som det var då. tänk om vi haft råd att köpa loss huset då..då hade det fortfarande funnits och jag kunde ha renoverat det lite då och då när jag orkat och haft tid. framför allt skulle jag verkligen haft ett ställe där jag kunnat sitta och minnas pappa..tur ändå att där nu bor en man som jag tycker om, han påminner faktiskt lite om pappa.

det var så lustigt...samma man var min engelsklärare på gymnasiet, han visste då att jag växt upp där. så en morgon då vi hade engelska kom han fram till mig och gav mig en teckning. inte särsklit fin eller så, men det var min...eller rättare sagt min fars. jag hade målat den till honom när jag var fyra eller fem. den hade suttit på en vägg i en skrubb..förmodligen sen jag målat den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0