premiesänkning...ja tack!

idag har jag sett över min ekonomi...det är verkligen en sorglig historia, men det ska ju vara tufft att vara student, allt enligt vår kära statsminister..vilken jävla pajas.

hur som haver så har man som student en snäv budget...idag har jag lyckats med bedriften att lösgöra 200 kr per månad. fan va gött, då kan jag lägga dem på ett gymkort istället...

det hela började med att jag insåg vilken dyr försäkring jag hade på min bil, och ja jag måste ha bil, även om jag inte åker så mycket är det en trygghet....inte bara för mig utan för min familj. anyway, jag ringde upp mitt försäkringsbolag och sa att jag tycker att premien är på tok för dyr, då jag fått erbjudande från ett annat bolag som lät mycket bättre. detta satte fart på min handläggare, för efter lite turer fram och tillbaka så fick jag en ny premie, som innebär en sänkning med 200 kr per månad. eller 2400 per år...

den enda uppoffringen från min sida är att jag måste bli medlem i OkQ8...och eftersom det inte kostar ett jota blir jag gladeligen medlem där.

fan va lätt det gick...imorgon ska jag ringa och bråka med min a-kassa...för är jag inte beräöttigad till a-kassa när jag tar min examen tänker jag säga upp det medlemskapet. men om jag däremot kan få ersättning därifrån om jag blir arbetslös efter min examen så får jag väl snällt fortsätta betala.

får dra en liten snyfthistora...kanske kan få en liten sänkning iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0