back in the days

känner mig lite moloken ikväll...vinkade av babe förut, hon skulle ta tåget till gbg. när jag stod där på perongen tänkte jag tillbaka på min och pappas resa genom halva europa, mestadels med tåg..jag minns hur häftigt jag tyckte att det var, och hur mysigt jag tyckte det var på natten. att tuffa fram där i mörkret med det karakteristiska tågljudet...särskilt tyckte jag om när vi rullade in i en ny stad, när alla ljusen sken upp himmelen.

jag tror att det var där det föddes, min förkärlek till att resa på natten. det spelar egentligen ingen roll vad jag färdas med, bil, buss tåg eller flyg spelar ingen roll. det är nåt speciellt med natten. samma härliga minne har jag från hamnen i amsterdam, där vi bodde nån natt på en husbåt som verkade som ett vandrarhem. jag minns hur vi släckte ner alla ljus i rummet och låg i flera timmar och bara kollade på alla båtar som drev förbi, eller konturerna och lanternorna på dom. och dagen efter fortsatte resan mot spanien och ibiza där jag kom att bo i ett halvår ungefär.
det var en härlig resa, som min pappa tog mig med på.

image22

har tyvärr inget foto från hamnen, men jag fann snyggt kort på amsterdams kända kanaler.


nu ska jag plugga lite, drygt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0