snökaos?

en sak som övergår mitt förstånd..det är hur vissa delar av sverige varenda år blir totalt lamslaget av första snön...hur går det till? jag fattar inte...här hos mig har det också kommit snö, (har själv inte hunnit med att sätta på vinterdäcken), men inte fan kollapsar allt för det. trafiken flyter på som vanligt...

eftersom det är så lokalt förankrat kaos kanske det är dags för vägverket att inför ännu ett moment i uppkörningen i dessa områden. vinterkörning! släng in en kurs i sunt förnuft också när ni ändå håller på.

alltså, glömmer vissa människor bort att vintern är på väg? jag har ett tips...

ge fan i bilen om ni inte vet hur ni ska hantera den i vinterväglag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0