läste precis...

om en skolskjutning i finland...så jävla tragiskt! alltså fine om man blivit mobbad i 18 år, men någonstans måste det för fan finnas en gräns! eller är man berättigad med nån sorts James Bond licens när man är mobbad? vafan är det för fel på folk...jag tar inte mobbare i försvar nu, men att hämnas genom dödsskjutningar är väl att ta i lite mycket.

och om han nu inte var mobbad och gjorde det av ren hämnd...ja då är det ännu sorgligare..för då har han bara ett hat mot människor. och visst jag tycker att de flesta är idioter...men inte fan skulle jag komma på tanken att gå ut och skjuta ett par stycken.

jag både tror och tycker att det är samhällets fel när såna här saker händer...jag har inga tips på hur man ska lokalisera och laga problemen innan det går såhär långt. men något måste göras...man kanske återigen kan skylla på föräldrarna..fast det kan ju inte bara vara deras fel deras 18-åriga son nu är en mördare...kanske är det bara 2000-talets mentalitet?

på 70-talet var det hippies...på 2000-talet är det mördare....

sorgligt och tragiskt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0