ignorance is bliss

att en människa kan vara så omedveten om, okunnig om och oförmögen att ändra, situationen den lever i och utsätter andra för. men det är väl så....ignorance is bliss.

jag var i samma situation för många år sedan...genomled samma helvete och jag vet hur lite makt man har över skiten.

Ibland vill jag bara ta i med alla krafter jag har för att rädda mina nära. ibland vill jag bara skita i all finkänsla och bara sätta ner foten. När jag var där var jag alldeles för liten, jag försökte men man har inte tillräckligt med pondus som 13-åring. Nu är det andra saker som hindrar mig. Allt jag kan göra just nu är att vara där som ett stöd.

om man nu kan vara ett stöd i helvetet....

Kommentarer
Postat av: Karin

Att vara ett stöd i kaoset räcker nog långt även om du känner dig maktlös. Personerna som själva inte kan förändra sin livssituation kommer förr eller senare inse att det inte håller....

2007-11-03 @ 15:01:57
URL: http://karinrosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0