du fattas mig..

så var det allhelgona igen. och man ska minnas vid gravstenarna..vet inte om pappa skulle ha brytt sig nämnvärt om ljus på en grav. han hade sina åsikter, det är förmodligen därifrån jag fått mina åsikter om allt...ibland blir jag förvånad över hur jag resonerar om vissa saker. det kommer per automatik på något sätt...som om någon annan talade genom mig. 
åter till pappa, det ska alltså idag tändas ljus och minnas. visst är det fint och jag tycker att det är en bra plats för minnen och eftertanke. men det är något med när hela kollektivet gör något....ibland kan det kännas oäkta på något sätt. jag menar, jag sörjer och minns min far alla de andra 364 dagarna också.

nej, fel dag att ha bittra åsikter. min sorg är inte viktigare än andras..jag ska tända ljus och minnas. och en kyrkogård alldeles till bredden fylld med levande ljus är riktigt vackert.

men han vet att jag tänker på honom varje dag. han finns ju här med mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0