svenska kyrkan...

grejen med svenska kyrkan har jag inte riktigt förstått...alltså, argument som att jag ska tänka på mina efterlevande om det, gud förbjude, skulle hända mig något håller liksom inte. en utgång ur svenska kyrkan skulle ställa till problem när mina nära skulle begrava mig. kom igen, vafan om någon går bort är det väl för fan inte hur krångligt det är med pappersexercis som är det stora ämnet för dagen. men fine...jag ska fundera ett varv till innan jag bestämmer mig för att inte tillhöra svenska kyrkan mer. väga mina argument mot andras...
 men är det inte bara upp till mig om jag vill gå ur eller inte? eller ska jag verkligen redan nu börja planera så att min framtida begravning sker så smidigt som möjligt? kanske ska beställa en kista, fixa kläder, hyra präst och köpa gravöl så allt är kirrat då den dagen kommer. fast jag tror nog att gravölen har jäst såpass mycket att det inte längre kommer att klassas som öl. jag har inte planerat att försvinna från den här planeten än på mycket länge, fan, jag ska väl uträtta något stort först.

svenska kyrkan vs fri....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0