vilken jävla skitblogg

tänkte skriva ett inlägg om hur jag mår och vad jag gjort sen senast. men i ett ögonblick av klarhet ångrade jag mig. anledningen till att jag började använda det här forumet var att jag behövde ventilera mig. spy ur mig alla jobbiga tankar och känslor. lovade mig själv när jag började kräkas att jag inte skulle bli ännu en vardagsblogg som bara radar upp. skulle hålla det till mina tankar...mina egna tankar....

men har märkt till min fasa att jag inte längre gör som jag tänkt...och det kanske beror på att jag nu mår väldigt mycket bättre än i slutet av sommaren. jag känner mig mer stabil och jag är inte så rädd längre för framtiden...för det löser sig.

nu till mitt dilemma...ska jag fortsätta fortsätta uppdatera min ventil med alldagliga saker eller låta den vara tills jag känner att jag behöver ha en vän som lyssnar igen? 

får fundera lite på den saken, vill inte bara hora runt....det här är ju för min egen skull..

en människa frågade mig en gång: varför är du så jävla speciell?

hade inget bra svar på det då..jag bara är det. jag är tamigfan helt unik...samtidigt som jag är precis som mina polare är jag deras raka motsats. jag har lärt mig att mina åsikter kan vara riktigt kontroversiella, men det står jag för. det var väl min hippiepappas förtjänst...och mamis också förstås...

dessutom så är jag så jävla trött på människor om horar för alla andra, varför är det så farligt att stå upp för vad du tycker? det värsta är att du inte blir omtyckt..
fast i andra fall får du respekt, jag har lärt mig att jag får mer respekt när jag bemöter dumma argument med intelligens än när jag bara nickar med.

det är inte ofta jag möter intelligenta människor med riktigt sunda åsikter och värderingar...det är synd...de behövs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0