tja...kul att träffa mami och syster iaf...

egentligen är julen en överskattad jävla skithelg. va är det att fira egentligen. tjohoo...vi firar nånting som de flesta inte tror på, vi eldar stearinljus så hus brinner upp och sist men absolut störst. varför är det en sån jävla köphysteri i sverige...och var i hela friden får människor pengar till att spendera på fula jävla nödlösningar till julklappar. folk har verkligen dålig smak!

när jag var mindre var julen helig, den absolut bästa helgen på året. men nu, nu blir jag mest illamående när jag ser alla jävla julmatsprogram, alla julmysprogram oxh alla prettoprogramledare som hela tiden ska påvisa hur man firar jul på "rätt" sätt. fy fan....

undrar om jag känt annorlunda om jag haft en massa pengar att köpa julegaver för?

NÄE...jag tror faktiskt inte det...julen är sveriges i särklass mest falska helg! mig skulle de inte göra nåt att ta bort julen...visst det är mysigt med familjen runt omkring, men de finns 51 andra helger på året för det.

egentligen kan vi plocka bort alla jävla prettohelger, varför trettonhelgen? varför pingst? varför påsk? jag vet ju inte ens om jag tror på jesus! för det är ju vad julen handlar om...även om jag tror att hälften av sveriges befolkning på allvar tror att julen enbart handlar om att slakta en stackars gris och få klappar. som ska vara perfekta, annars byter man bort dem!

äh, vafan...plocka bort midsommar också,...det är ju bara fylla, slagsmål och våldtäkter den helgen ändå..

och tro inte att det inte bor en liten hycklare i mig nu...för det gör det..det gör det i alla! när allt kommer omkring så är det mysigt på julafton..det är det faktiskt! bara inte så jävla mysigt som tv4 vill ha det till!

tror ni uteliggarna i sveriges storstäder är glada på julafton?

såja...det vara bara det! nu ska ja hoppa i säng, det står ett liftsystem och väntar på mig imorgon!

puss och gonatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0