slänger mitt huvud bakåt och sköljer mitt hår i ditt piss Gud!

trots att vintern är min absoluta favoritårstid så händer det att jag förbannar snön och kylan. för är det nåt som ska gå sönder på min kära bil så är det klart att det ska hända när jag är förkyld som fan, trött och när termometern står på minus 13 grader.

hade lite ärenden som jag tänkte passa på att göra när jag ändå inte skulle jobba. så när jag gick upp gick jag ut för att stoppa in motorvärmarsladden.
med det samma som jag satte sladden i uttaget hördes ett poff från motorrummet...hmm...lyfte på huven och testade igen, efter att jag lyft upp automatsäkringen som släckt alla ljus i hela huset. när jag satte i sladden en andra gång såg jag en tydlig eldslåga från motorvärmaren som sitter fast i motorblocket....fan fan fan!

det visade sig att konakten som ska ha tre stift nu bara har två stift med kortslutning som resultat. men de var ju käckt. nu funkar det skitbra! tack! vem fan är det som hatar mig så mycket?

det betyder att jag nästa helg måste sätta in en ny motorvärmare, som förmodigen är gratis! undrar när jag ska ha tid med det? ska ju jobba lör och sön...plus att jag inte fixat handtaget än...Jag har inte tid för sånt här!! inte råd heller för den delen...


stackars vännen som nu kommer att bli kallstartad varje morgon.

egentligen tycker jag att jag borde få en ny motorvärmare gratis. för det ligger ju i regeringens intresse att minska miljöpåverkan. och att kallstarta en bil rimmar inte direkt med minskat koldioxidutsläpp...

så snälla tomten! ge mig en ny motorvärmare i julegave! fast med reservation för att det inte påverkar mina övriga klappar, för isf får det vara!

nu.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0