nej nu får jag skärpa mig. skitinlägg....

jag har fått känslan att jag är chefens nya guldpojke, föregående säsonger jag jobbat däruppe så har jag mestadels suttit i lift..men inte iår. nu har jag knappt suttit något  lift. utan jag har ansvar för det mesta...

och vilken skllnad det har blivit sen vi berättat hur vi tycker att anläggningen skötts, nu har verkligen gubben visat varför han är chef, han har fått en jävla fart...riktigt bra, nu flyter det något bättre och jag kan hålla på med det jag ska göra, istället för att leka lågstadiefröken till de nya.

idag fick jag även agera sjukvårdare när en milf blev brutalt överkörd av en snowboardåkare, riktigt ruskigt med ett brutet nyckelben. men det gick under omständigheterna bra...
jag tycker om att hjälpa folk, jag kanske skulle utbilda mig och jobba extra som pistör nästa säsong?
förra pistören tyckte ju det...

nu innan jag slutade höll det på att hände en riktig olycka..jag skulle hämta en kärra nere i dalen med sexhjulingen. allt gick bra och jag krokade på kärran och började åka upp för backarna igen. men när jag nästan kommit upp för första backen blev det isigt! mucho ice! vilken polarbjörn som helst skulle ha trivts där..anyway, detta gjorde att hela ekipaget började glida bakåt, nerför backen...sålänge hjulen rullar nedför är det lugnt, men nu vred sig allt och jag gled i sidled ner. hade det varit minsta kant så hade jag vält. usch, det hade blivit tungt för mig att hamna under.

 det slutade med att jag fick lämna kärran...

annars har dagen varit riktigt fin, med sol och klarblå himmel. fast det bästa av allt var att det började vräka ner snö nu när jag slutade! hoppas det kommer en halvmeter nu!

nu blev det ett sådant " idag har jag" -skit inlägg...jag får bättra mig. punkt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du utbilda dig till pistör för att klämma morsors pattar? Fräscht.

2007-12-31 @ 02:02:17
Postat av: ny

anonym: ja precis dumfan! är du läskunnig! jag tycker om att hjälpa människor! punkt

2007-12-31 @ 17:33:15
URL: http://ny1984.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0