en liten uppdatering bara

i´m back! blev ett omedvetet bloggstopp...har inte haft ork bara.

julen var bra, syster och hennes kille var här, var riktigt roligt att se dem...så, det var min juluppdatering! jo jag fick fina julegaver...är helnöjd, men är mindre nöjd med att jag ännu inte fått pengar från statistjobbet jag gjorde. är en smula knapert nu...

fast det går ju inte så mycket pengar heller för den delen, mest till bensin...fast nu åker jag och en polare ihop upp till jobbet...gött...mest gött att slippa köra. börjar bli så trött på att köra bil. kanske ska köra för fort förbi farbror blå en gång.

anyway så ha jag nu under tre dagar haft diskusioner med min chef. vete fan va de tänkt på i år...de har anställt en massa nya, men ingen har informerat om vilka rutiner som gäller, dessutom ser det ut som om en bomb briserat däruppe, ngenting är i ordning...va fan gör dom under sommaren egentligen. vi är snart inne i januari och anläggningen är inte klar än...jävla pajsare. hur som hels så berättade jag för chefen vad jag tycker och passade på att lämna in en lista på saker som måste fixas eller köpas in..


hoppas det händer nåt nu, just nu känns det som jag och några arbetskamrater till drar hela fjället.

man kanske skulle satsa på chefsyrket, det verkar vara ett behagligt jobb, inte fixa nåt utan bara sitta och slöa.

nej, skärpning!


en annan sak som irriterar mig är vädret, vafan är det här...7 grader varmt och hällregn! det ta mycket på snön nu..bara att hålla tummarna på at det blir kallt runt nyår så snökanonerna kan köras igen.

fast gästerna ska ha en eloge som trotsar regnet och de närmare 20 sekundmetrarna!

nu, mat....sen slappa hos en polare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0