reinkarnation och ångest kommer hand i hand

drabbades av en släng ångest alldeles nyss. kom på hur mycket pengar jag gjort av med i sommar, jag som tänkt spara en ordentlig del. anledningen till detta är att jag räknade igenom hur mycket pengar det kommer att gå i göteborg i helgen. min visa mor tycker inte jag ska ha dåligt samvete utan tycker att jag ska unna mig en helg och köpa det som jag vill köpa: du kommer ändå ha en del sparat plus att jag är skyldig dig. jo det är klart säger jag och tittar ner, Jag har så förbannat svårt att köpa nåt åt mig själv. när pengarna går till andra är det inga problem, men när jag ska göra nåt själv och spendera mina egna pengar på mig själv funkar det inte. varför får jag dåligt samvete då? helvete...anyway....jag åker till götet, betalar det jag ska, festar och så får det kosta vad det vill, okej? jag kommer väl ändå ha en del sparat till oförutsedda grejer. det låter väl som en plan?

idag har jag spenderat dagen med min mor, plus spenderat en del pengar på henne, men det är hon värd. tycker om att hjälpa henne, hon har det inte så lätt....i bilen hem, (nästan 35 mil). satt jag och filosoferade medans mamma sov. jag satt och funderade på om jag tror på reinkarnation. eller på någon sorts återfödelse. för alltså, en människa lebver nånstans mekkan 70-100 år i snitt kanske, och det ycker jag är väldigt lite med tanke på hur gammal jorden är. det är ju ingenting. om man återföds, vet man då att man levt förut? och har man samma själ som förra gången? och om man återföds, blir man kompenserad för det förra livet då? tex, om man levt fattigt, blir man rik då? och vice versa.
jag tänker så här, om återfödelse ska fungera krävs att man vet någonstans i det medvetna eller undermedvetna vet att man lever en andra gång. då kan man göra rätt för det man gjorde första gången, eller förra gången iaf. om jag blir återfödd skulle jag vilja veta vilket sorts liv jag levt förut, med den vetskapen borde jag bli lite bättre varje gång, eller hämnas gamla oförätter. allt handlar ju om balans, och lever jag bara en gång har jag ingen chans att få allt i balans. människor som i sitt förra liv misskött sin makt får nog i det här livet kämpa litet mer. och människor som kämpat på kanske styr våra liv idag.
fan det är svårt att skriva ner sina tankar, allt blir en stor röra.

nu ska jag umgås lite. och jobba bort pengaångesten...ska försöka ha roligt i götet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0