morrn morrn

trött...ja är så förbannat trött. att ändra så att samhället inte börjar att röra på sig förräm minst klockan elva ska bli mitt mål i livet. vem är det egentligen som bestämt när vardagen ska börja? i skolan funkar det när man har sovmorgon nån timme, men ute i arbetet. det är helt jävla vansinnigt att börja jobba klockan sex. va fan får man för liv då? gå och lägga sig efter bamse för att inte somna medans posten ska delas ut. vem det än är så har faschisten berövat många människor rätten till att ha ett liv på kvällen. punkt.

 solen skiner idag som om det var sista dan den hade på sig att värma upp jorden. måste försöka gå ut en sväng. varfö är det så? direkt solen visar sin gyllene kropp blir vi svenskarna helt tokiga och ska gå ut. måste gå ut. i en annan del av europa där vilar dom minsann när det är som varmast, de är inte dumma de. får nog fan flytta ner i södra europa, det dagstempot passar mig nog något bättre.

anyway, jag lär nog försöka vända tillbaks på dygnet nu, annars lär det bli tufft att masa sig iväg till föreläsningar igen. ska bli tufft men kul med nya ämnet. hållfasthet. men det är väl det här jag vill antar jag...har inte ändrat mig helt, men jag känner inte lika starkt som förra året att det är helt rätt. finns så mycket mer jag vill göra. och sen att våren och sommaren varit väldigt turbulent gör nog att jag vill fly lite...vette fan egentligen, men jag tror jag kommer att dra inom en snar framtid. en resa för att finna mig själv, kanske det är vad jag behöver...isf, vet jag redan min resrutt...samma som förra gången, då, 88-89...se det jag såg då, fast med andra ögon nu. ögon som inte är så oskyldiga längre, ögon som blivit hårdare än jag ville.

nu, ut i solen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0